fot.pexels.com

Zakupy online stały się naszą codziennością. Najczęstszymi produktami, które kupują Polacy to kosmetyki i perfumy, odzież oraz wyposażenie domu. Wzrost zainteresowania handlem w sieci ma związek z pandemią koronawirusa. Niebagatelny wpływ na decyzję zakupową ma fakt, że produkty w Internecie niejednokrotnie są tańsze. E – commerce rośnie w siłę. Powstają kolejne sklepy z asortymentem, który chętnie kupujemy. Jak zatem dotrzeć do nowych klientów i zachęcić ich do zakupów w naszym sklepie?

Reklama w Internecie. Od czego zacząć?

Pojawienie się sklepu w wynikach wyszukiwania Google determinuje wiele czynników. Sklepy e -commerce wydają spore kwoty, aby móc znaleźć się na samej górze strony. Pozycjonowanie stron www, reklama Google Ads czy promocja produktów w telewizji lub popularnych kanałach Social Media, to działania marketingowe, które mają za zadanie zdobycie nowych klientów i zainteresowanie ich swoją ofertą.

Zakupów online dokonuje już ponad połowa Polaków. Nie boimy się nawet zakupów elektronicznych i wszelkiego rodzaju sprzętu. Niemal każdy sklep daje swoim klientom możliwość zwrotu towaru nawet do 60 dni. Możemy w spokoju zaznajomić się z zakupionym produktem.

Reklama sklepu e-commerce polega na długofalowej pracy i zaangażowania. Warto zacząć budować swoją markę przez pozycjonowanie stron www i sukcesywne dodawanie treści, wzbogacone o słowa kluczowe, które mają za zadanie mieć wpływ na algorytm Google. Długi proces i współpraca ze specjalistą SEO pomoże nam w rozbudowie sklepu.

Zdecydowanie szybsze efekty zobaczymy w przypadku płatnych reklam Google Ads. Użytkownik, który szuka konkretnego produktu, wpisze go w wyszukiwarkę i zacznie przeglądać z góry na dół ukazane mu się wyniki. Na samej górze wyświetlają się mu wyniki płatne. Jeżeli kliknie na któryś z trzech linków, wtedy zostanie pobrana opłata za kliknięcie. Jest to różnica w odróżnieniu od reklamy w radiu i telewizji, gdyż płacimy tylko za interakcję za klientem.

Reklamować swój sklep e – commerce możemy również poprzez portale społecznościowe. Facebook oraz Instagram są obecnie bardzo popularne. Wielu użytkowników to szansa na dotarcie do szerszej grupy ze swoim produktem. Współprace z popularnymi influencerami jednak kosztują. Ceny zaczynają się od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy za umieszczony post. Warto jednak dywersyfikować źródła zdobywania klientów i korzystać ze wszelkich dostępnych opcji reklamy.

fot.pexels.com

Agencja czy freelancer – co wybrać?

Wraz z rozwojem technologii i Internetu powstało wiele branż, zawodów i kanałów sprzedaży. Duże marki sprzedają za pomocą sklepów stacjonarnych i sklepów e – commerce. Reklamę w Internecie możemy powierzyć agencji marketingu internetowego lub freelancerowi, który przygotuje odpowiednią kampanię i wdroży odpowiednią strategię.

Nie ma idealnego rozwiązania. Na rynku znajdziemy wiele agencji, które świadczą tego typu usługi wielu firmom. Wybór freelancera może jednak swoją zaletę, gdyż ogranicza się on do zaledwie kilku klientów, których obsługuje. Dzięki temu skupi się jeszcze bardziej na powierzonemu mu zadaniu.

Strategia marketingowa opiera się na analizie danych i zrozumieniu potrzeb klienta oraz niszy na rynku. Dobrze zaplanowana kampania może przynieść ogromne korzyści. Właściciele sklepów online muszą zrozumieć, że bez nakładów finansowych na reklamę, nie są w stanie zdobyć nowych klientów.

Szacuje się, że wzrost handlu e – commerce rośnie z roku na rok w graniach 10 %. Wyprzedzenie konkurencji jest istotnym czynnikiem prowadzenia biznesu. Internet jest ogromną przestrzenią reklamową. Znaczenie telewizji staje się coraz słabsze, gdyż częściej korzystamy ze smartfonów, komputerów i to tam spędzamy więcej czasu. Dlatego odpowiednie podejście do tematu i reagowanie na działania rynku, pozwoli na rozwój własnego biznesu. Użytkownikom zaś da możliwość zakupów online i wybór tych samych produktów w zróżnicowanych cenach rynkowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here